Efter studenten?

Snart är det dags att söka till högskolan, får ångest bara av att tänka på det. Jag har ingen aning om vad jag vill gå, allt verkar så tråkigt. Inget av naturvetarämnena intresserar mig egenligen, utan det är de humanisitska ämnena som jag är brinner för. Ett annat problem är att jag itne vet var jag ska studera, ska jag stanna hemma och slippa ta studielån eller ska jag bo i studentkorridor och lära mig bli vuxen och självständig. Det känns inte som en lätt uppgift att bara lämna min familj efter 18 år, men samtidigt ska det ske förr eller senare och dessutom är studentlivet en upplevelse för livet (har jag hört). Men är den upplevelsen värd 300 000 kr? Jag får ta det som det kommer, vi får se framöver vad jag tar för beslut. 

Kommentarer
Postat av: mail in

vem har sagt att du måste hoppa på plugg direkt efter gymnasiet? alla förtjänar en paus efter nio år i skolan. börja definitivt inte plugga om du inte vet vad du vill plugga =)

2008-11-12 @ 21:43:25
URL: http://expertmakingclassics.blogspot.com/
Postat av: daniel

jo jag vet ;) men man vill helst få det avklarat :P

2008-11-14 @ 09:13:45
URL: http://deeperinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0